Gymnasievalet

Vad ska jag välja? vad är jag intresserad av? tänk om jag väljer fel? vart vill jag gå skola? tänk om jag inte trivs där?
Frågorna ställs i mitt huvud som aldrig förr & jag vet än inte vad/vart jag vill gå till hundra procent. Även fast jag vet att det snart är dags. Inte än, men ändå såååå snart. Har varit inriktad på naturbruk, som jag faktiskt är intresserad av och som jag faktiskt har en kompis att gå med om jag nu går det. Pratar om Forslunda i Umeå nu. Men ändå så tvekar jag på om det är det jag vill gå. Och vad för inriktning ska jag ta? och vad jag kommer gå senare? Jag måste ju ändå vidareutbilda mig till något.
Handels eller livsmedelsprogrammet vet jag inte varför det intresserar mig ett dugg? Inte speciellt roligt skulle jag kunna tro, inte alls. Men nånting får mig till det ämnet. En annan sak jag har lagt tankar på är Florist. Just nu är jag ba helt förvirrad, fast det är kanske så det ska vara? (;
Umeå är jag iaf nästan hundra säker på att det är där jag kommer gå. Även fast jag tror att det kommer vara fett jobbigt att faktiskt flytta, bara kunna träffa familj och släkt typ varannan helg?! ;o Inte kul, men umeå gillas sjukt mycket så tankarna lutar mest åt att det är där jag tänker gå skola. Men jag har haft dagar där jag nästan har varit helt bestämd på att jag tänker gå nånstans där det är närmre hem, så jag ska inte säga att jag bestämt kommer gå där.

Boende. Sjukligt tråkigt att bo på ett elevhem, eller? Jag har ingen aning, kanske kan vara roligt också men jag känner mig inte så taggad på att bo på ett elevhem. Att bara tänka tanken på att man måste dela gemensam dusch varenda dag, gillar jag inte. Jag vill ha eget, fast det är sjukt svårt och sjukt dyrt. Hoppas man får en egen toalett iaf?:] Antagligen så kommer jag på bo ett elevhem. Annars så ska jag försöka få Linda att gå gymnasie i Umeå, för hon har någon släkting som har en hel övervåning som är ledig för inneboende. Det skulle vara grymt och bo med henne där isf ^^

På tisdag äre något möte om gymnasie, och snart ska vi få besöka strömsunds, vilhelminas och lyckseles skolor, tror jag. Eller jag är inte säker på Lycksele, men ändå. Hoppas att jag blir säkrare på vad jag vill välja då.
Nu känner jag bara att jag har svamlat igenom hela det här inlägget, vilket jag egentligen inte är så förvånad över. Såg typ nu att det blev ganska långt också, flåt (aaa) Hah, men nu ska jag lägga av :] Lägger ut en låt istället på bästa lasse :] pusshejs på er.
felicia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0